Kata-Kata Mutiara Tentang Kehidupan

Dalam hidup, seringkali kita lebih banyak mendapatkan apa yang tidak kita inginkan. Dan ketika kita mendapatkan apa yang kita inginkan, akhirnya kita tahu bahawa apa yang kita inginkan terkadang tidak dapat membuat hidup kita menjadi lebih bahagia. Seandainya kita tidak mampu untuk mengutus secebis kesenangan kepada orang lain, berusahalah supaya kita tidak mengirimkan walau sezarah kesusahan kepada orang lain.Dan kemaafan mungkin amat berat untuk diberikan kepada orang yang pernah melukai hati kita. Tetapi hanya dengan memberi kemaafan sahajalah kita akan dapat mengubati hati yang telah terluka. 

Seseorang manusia harus cukup rendah hati untuk mengakui kesilapannya, cukup bijak untuk mengambil manfaat daripada kegagalannya dan cukup berani untuk membetulkan kesilapannya. Dan percayalah doa memberikan kekuatan pada orang yang lemah, membuat orang yang tidak percaya dan memberikan keberanian pada orang yang ketakutan. Janganlah kita berputus asa, tetapi kalau kita sampai berada dalam keadaan putus asa, berjuanglah terus meskipun dalam keadaan putus asa.


Dunia ini umpama lautan yang luas. Kita adalah kapal yang belayar di lautan telah ramai kapal karam di dalamnya, andai muatan kita adalah iman dan layarnya takwa,nescaya kita akan selamat dari tersesat di lautan hidup ini.



Saya paling suka dengan Quotes..dengan membaca Quotes membuatkan diri ini bersemangat... :)


*************************************************************************************************

0 comments:

Post a Comment