Ingin Ke Limbang

Jam sudah menunjukkan jam 4 petang..Oleh kerana, bos tiada saya berkesempatan mengupdate blog yg boleh tahan lamanya tidak di update. Minggu lepas, saya bercuti ke Kuching selama 4 hari 3 malam. Only a short vacation with my bestfriends and my sister. Not forget with my dear. :) Rasa tidak puas berjalan2 di Kuching. Apa yang saya perasan bandar Kuching ni besar, cuma shopping mail jauh2.. Tidak macam KK. Shopping complex dekat2 boleh jalan kaki jak. Memang betul lah hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri lebih baik di tempat sendiri..Eh, betul kah peribahasa saya tu? he he.., lama sudah meninggalkan subjek Bahasa Melayu., Semestinya kita akan lebih selesa tempat kita sendiri.  Shopping mall yang saya sempat pergi The Spring dan Tun Jugah masa kat Kuching hari tu.. Sempat pergi ke Santubong dan juga Serikin. Cuma, Lundu jak tidak sempat.. Suatu hari nanti pasti akan ke sana juga kalau ada jodoh dengan si dia.. :-) hihi.... By the way, tahun ini saya mempunyai impian untuk ke Limbang, Sarawak menggunakan jalan darat membawa keretaku.. SAB 3743 L ke sana.. Setelah saya meng"google" search,tolak tambah bahagi jarak dari hometown saya ke Lawas adalah lebih kurang 85.5 KM iaitu mengambil masa lebih kurang 1jam 19 minit. Jarak dari Lawas ke Limbang pulak saya tidak pasti sebab google map tidak dapat calculate the directions.. Saya mau tanya kawan saya yang kerja di Limbang, sebab dia pernah pergi Sipitang dari Limbang. Tapi yang pasti saya kena buat passport dulu, sebab kalau mau pergi sana kena limpas negara Brunei. Harap2 impian saya ni tercapai tahun ni.. :)

2 comments:

  1. iya..selamat dtg ke limbang jes..xjauh jgk tu dr merapok,lawas ke limbang pun x lama..lebih kurang 1 jam 15 minit ja.. tapi kalau salah time (cthnya musim perayaan atau cuti skola)..makan masa 3-4 jam jugak la sbb queue di feri ujung jalan, temburong brunei :)

    ReplyDelete
  2. hye dear!! done follow ur blog kindly to follow back yal!!

    ReplyDelete